FAQ – Najczęściej zadawane pytania

Jakie serwery i komputery są obsługiwane przez naszą firmę?

Obsługujemy każdy rodzaj serwerów i komputerów z systemem operacyjnym Linux, Windows, Vmware.

Czy obsługujemy klientów prywatnych?

Nie, nasze działania kierujemy tylko do Firm i Instytucji.

Czy świadczymy pomoc dla podstawowych użytkowników w firmie?

Tak, taki rodzaj wsparcia nazywamy Helpdeskiem.

Jakich klientów obsługujemy najczęściej?

Obsługujemy Kliniki, przychodnie, firmy instalacyjne, budowlane, handlowe, handlowo medyczne, hurtownie, dystrybutorów z rozbudowanymi magazynami. Mamy możliwości i więdzę aby obsługiwać praktycznie każdy rodzaj działalności.

Czy obsługujemy biura rachunkowe?

Tak, wspieramy księgowych przy codziennych problemach w pracy z komputerem i programami oraz wdrażamy serwery i oprogramowanie dla biur rachunkowych.

Jakie programy księgowe obsługujemy?

Obsługujemy programy firm RAKS, Insert, Asseco Wapro, Comarch, Mieszczanin, Płatnik, Symfonia. Jesteśmy autoryzowanym ressellerem firm Insert i Wapro.

Czy udzielamy wsparcia dla innych programów?

Tak, świadczymy wsparcie dla wielu różnych programów o profilu budowlanym, medycznym, finansowym oraz specjalistycznym. Np. AutoCAD, Atena Soft Norma. Obsługujemy także programy producentów oprogramowania jako pierwsza linia kontaktu.

Jakie bazy danych obsługujemy?

Serwisujemy bazy SQL, MySQL, PostgreSQL a także Oracle.

Czy świadczymy usługi zdalnie i czy jest to bezpieczne?

Tak, posiadamy oprogramowanie do serwisu zdalnego chronione certyfikatem SSL oraz kilkoma innym narzędziami do zabezpieczeń.

Czy dojeżdżamy do klienta?

Tak, nasi technicy są mobilni i mogą być dostępni u Państwa w firmie.

Jak szybko reagujemy na serwis?

Serwis zdalny ok 5-20 min, serwis na miejscu od 30min w zależności od dostępności technika i lokalizacji

Jak często dojeżdżamy do klienta a kiedy serwisujemy zdalnie?

Staramy się większość problemów załatwiać zdalnie ponieważ jest to najszybszy sposób na realizację serwisu. Gdy awaria jest poważna technik zabiera sprzęt do naszego serwisu lub realizuje serwis na miejscu.

Jak często monitorujemy i serwisujemy serwery?

To zależy od klienta, przy podpisaniu umowy określamy zakres prac powtarzających się.

W jaki sposób monitorujemy serwery i kopie zapasowe?

Posiadamy odpowiednie oprogramowanie do monitorowania serwerów i kopii bezpieczeństwa. Gdyby pojawiły się problemy z jakimkolwiek procesem zostaniemy poinformowani o tym zanim coś złego stanie się z danymi.

Jak przetrzymywane są nasze hasła i co z bezpieczeństwem naszych komputerów?

Prowadzimy politykę bezpieczeństwa całej infrastruktury informacji która jest tajemnicą firmy.

Czy do obsługi firmy dedykowany jest jeden pracownik?

Tak i nie. Każdy z naszych pracowników jest specjalistą w innej dziedzinie. W zależności od rodzaju zadania wyznaczona jest inna osoba. Zgłoszenia kierowane są zawsze w jedno miejsce poprzez telefon, mail lub komunikator.

Czy świadczymy konsultacje informatyczne?

Tak, jest to główna domena naszej działalności, wsparcie i nowoczesne rozwiązania informatyczne.

W jaki sposób kontroluje się opłaty za serwis?

Wszystkie prace serwisowe są zapisywane w naszym systemie zgłoszeniowym. Na koniec każdego miesiąca lub tygodnia przesyłamy do klienta raport z serwisu z opisem każdej usługi i liczonym czasem za serwis. Dodatkowo wyznaczona osoba z firmy może mieć wgląd we wszystkie zgłoszenia realizowane dla klienta online w czasie rzeczywistym.

Czy po podpisaniu umowy serwisowej płacę dodatkowe opłaty?

Nie, płacą Państwo tylko za wykonane / zamówione usługi.

Jak rozpoczyna się współpraca?

Na początku realizujemy audyt całej infrastruktury informatycznej. Otrzymują Państwo raport z audytu oraz jeśli tego wymaga bezpieczeństwo, proponujemy zmiany i wdrożenia.

Co z poufnością danych firmowych?

Podpisujemy umowę poufności wszystkich danych łącznie z zapisem o karze za jej złamanie.

Czy świadczymy obsługę informatyczną bez abonamentu?

Tak, proponujemy kontakt z naszym biurem w celu zapoznania się z ofertą.

Czy mamy w ofercie obsługę informatyczną abonamentową?

Tak, ale na początku proponujemy obsługę bez abonamentu przez co najmniej 1 miesiąc w celu określenia najodpowiedniejszego abonamentu.

Czy muszę podpisać umowę aby skorzystać z usług?

Nie, ale aby otrzymać najlepsze ceny proponujemy podpisanie umowy współpracy, która nie zobowiązuje do zamawiania usług. Umowa reguluje tylko zasady współpracy.

Czy dajemy gwarancję na nasze usługi?

Tak, przy zakupie usługi otrzymują Państwo 12 miesięczną gwarancję na usługę

Czy usługi są ubezpieczone?

Tak, posiadamy polisę w firmie PZU na wszystkie działania w stosunku do klienta.

Czy sprzedajemy sprzęt komputerowy i oprogramowanie?

Tak, sprzedajemy sprzęt nowy i po-leasingowy. W ofercie mamy praktycznie każdy sprzęt i oprogramowanie dostępne w polskiej dystrybucji w najlepszych cenach z gwarancją realizowaną przez nas.

Czy sprzedajemy licencje zbiorowe?

Tak, sprzedajemy licencje zbiorowe Microsoft, ESET i wiele innych.

Czy dajemy gwarancję na sprzęt?

Tak, zgodnie z gwarancją producenta.

Czy świadczymy gwarancję door to door?

Tak, każdy sprzęt zakupiony w naszej firmie jest objęty gwarancją door to door. Warunkiem skorzystania z takiej gwarancji jest podpisanie bezpłatnej umowy serwisowej.

Czy mogę otrzymać odroczenie płatności za sprzęt i usługi?

Tak.

W jaki sposób podłączamy się do komputera klienta?

Wszystkie komputery w firmie klienta posiadają zainstalowane oprogramowanie do obsługi zdalnej. Po nawiązaniu kontaktu klient musi potwierdzić zgodę na wpuszczenie technika do komputera.

Czy będę widział jak pracuje informatyk?

Tak, wszystko jest widoczne na ekranie.

Ile trwa serwis zdalny?

To zależy od problemu ale średnio większość standardowych problemów możemy załatwić wciągu 1h. Inne problemy lub zadania są wcześniej wyceniane na podstawie osobnego zlecenia.

Czy świadczymy szkolenia dla pracowników?

Tak, szkolimy, pomagamy w używaniu różnych programów, podpowiadamy. Szkolenia mogą być realizowane zdalnie.

Czy muszę zadzwonić do serwisu aby wezwać technika?

Nie. Wystarczy użyć zainstalowanego komunikatora aby bezpośrednio połączyć się z naszym informatykiem. Pisząc wiadomość technik będzie wiedział z jakiego komputera jest wysyłana wiadomość. Tak więc telefon jest zbędny. Można także wysłać maila, ale po co 🙂

Gdzie świadczmy nasze usługi?

Nasze usługi świadczymy na terenie Unii Europejskiej.

Czy i jakie wdrażamy programy?

Tak, wdrażamy programy księgowe, handlowe ERP i CRM. Projektujemy plany wdrożenia, piszemy dodatki i profilujemy programy tak aby były dopasowane do zamierzonych celów klienta.

Czy posiadamy gotowe rozwiązania?

Tak, posiadamy gotowe rozwiązania dla działów handlowych, marketingowych, sprzedaży, księgowości oraz magazynów.

Czy piszemy oprogramowanie na zamówienie?

Tak, piszemy i modyfikujemy gotowe programy. Specjalizujemy się w programach WEBowych w języku PHP, Java.

Czy używamy programów na licencji Opensource?

Tak, wdrażamy, przerabiamy i sami także używamy niektórych programów na tej licencji.

Jakie programy opensource wdrażamy?

Praktycznie każdy program na licencji opensource w technologii PHP. Takim programem jest np. SugarCRM, czy Presta z którymi integrujemy większość programów ERP.

Dlaczego warto korzystać z technologii Opensource?

Przede wszystkim dlatego, że jest tańsza i tak samo dobra jak płatna. Proponujemy kontakt z naszym biurem w celu uzyskania dokładniejszych informacji.

Jakie inne oprogramowanie wdrażamy?

Kayako to system dedykowany do obsługi klienta callcenter lub firm helpdeskowych. Jeśli mają Państwo pomysł na wdrożenie u siebie oprogramowanie możemy być Waszym wykonawcą technicznym.

Czy świadczymy usługi Cloud i SAAS?

Tak, posiadamy własne serwery kolokacji w data-center we Frankfurcie na Menem podłączone bezpośrednio do sieci szkieletowej Polski. Prędkość połączenia to gwarantowane 1000Mb/s w obie strony. W naszej ofercie posiadamy serwery wirtualne, fizyczne jak i dedykowane rozwiązania dla aplikacji. Służą one głównie do wdrożeń dla naszych klientów, czyli nie sprzedajemy samych serwerów dedykowanych bez naszej obsługi.

Czy zajmujemy się połączeniami VPN?

Tak, tworzymy sieci VPN na urządzeniach CISCO oraz oparte na oprogramowaniu opensource i Windows.

Czy wdrażamy mosty komunikacyjne na technologii 2,4 oraz 5 ghz?

Tak.